راه آهن شرق از دستگاه های ویژه و خاص شهرستان است

راه آهن شرق از دستگاه های ویژه و خاص شهرستان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: سید مهدی طلایی در دیدار مدیریت راه آهن شرق با وی برای تبریک انتصابش با اشاره به اینکه شرایط خوبی بر راه آهن حاکم است؛ گفت:  دولت نگاه و توجه ویژه و خاصی به راه آهن دارد.

وی افزود: نگاه به پروژه ها هزینه ای است اما دید نسبت به راه آهن سرمایه است و دولت از سرمایه‌گذاری در این بخش مطمئن است.

طلایی ظرفیت خوبی در راه آهن وجود دارد و این اداره کل از دستگاه های ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه و خاص می بینیم.

وی در خصوص احداث بندر خشک راه آهن را یکی از مزیت های شهرستان عنوان کرد و اشاره نیز به ظرفیت های  منابع جوار ریلی داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: با توجه به بسته های حمایتی خوبی که دولت در حمل و نقل در نظر گرفته است لازم است این منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.

مدیر کل راه آهن شرق نیز در این دیدار ضمن اعلام همبستگی، همیاری و تعامل با فرماندار جدید شهرستان طبس گفت: این اداره کل بزرگترین منطقه ریلی کشور است که از بافق شروع شده و تا کاشمر ادامه دارد که در سه استان واقع شده است.

وی به رتبه سوم بارگیری این اداره کل در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن اشاره کرد و گفت: امید داریم به زودی به رتبه اول بارگیری برسیم.

محمد ابراهیم اقبالی ادامه داد: راه آهن شرق هجدهمین اداره کل راه آهن بود که احداث شد و از سابقه بسیار بالایی برخوردار نیست ولی تا این لحظه با توجه به قدمت کم عملکرد بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله حمل بار و مسافر داشته و توانسته است از ادارات کل با قدمت بالا پیشی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ واگن بارگیری در این منطقه انجام می شود؛ گفت: در این منطقه بارهای کک ، زغالسنگ وسنگ آهن بارگیری و حمل می شود .

مدیر کل راه آهن شرق گفت: معدن مزینو نیز در حال تکوین است که صحبت های اولیه در خصوص بار آن معدن انجام شده است که تحول بزرگی در حجم بارهای این اداره کل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در صورت راه اندازی نیروگاه حرارتی ، کارخانه سیمان، وکارخانه کک آمادگی حمل بارهای آنها را نیز داریم.

اقبالی در خصوص قطارهای مسافری اداره کل نیز گفت: قطارهای محلی طبس – تهران، طبس – مشهد، خواف – تهران و بالعکس و قطارهای عبوری از  مشهد به یزد، بندرعباس، اصفهان،کرمان و شیراز را داریم که در تمامی این قطارها سهمیه برای طبس نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه داریم قطار طبس – تهران از مسیر اردکان را نیز راه اندازی کنیم که ۴ ساعت مسیر کوتاه تر می شود که این امر  با توجه به ترافیک بالا، مستلزم دو خطه شدن مسیر می باشد.

محمد رضا دهقانزاده معاونت توسعه مدیریت و منابع راه آهن شرق نیز طلایی را فردی کاری و پرتلاش دانست و درخصوص اقدامات توسعه ای منطقه اعلام آمادگی کرد.

رضا شرقی معاون فنی و زیربنایی راه آهن شرق نیز با بیان پروژه های در حال احداث در این اداره کل به اجرای پروژه نت، دو خطه شدن مسیر و پیگیری در خصوص افزایش سرعت و ایمنی بیشتر قطارها اشاره کرد.

سید مهدی میرزاده رئیس پلیس راه آهن شرق نیز انتصاب طلایی را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس تبریک گفته و در خصوص هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

ثبت نظر

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

اپلیکیشن یزدنیوز